Out of home, niet weg te swipen uit het medialandschap

2 campagnes 1 gemeente
Voor twee lokale projecten werkten wij onlangs samen met buitenreclame specialist Event Support Holland. Een (display) campagne op Facebook, aangevuld met een buitenreclamecampagne in De Ronde Venen. Twee totaal verschillende campagnes: de één gericht op brand awareness, de ander op activatie. Beide profiteerden van de combinatie online & offline. Loyals verzorgde concept & strategie en Event Support Holland voorzag in productie en plaatsing.

Een wereld zonder buitenreclame

Met name televisie & print hebben de afgelopen jaren flinke klappen gehad. Zeker televisie wordt steeds verder onder druk gezet. Aan de ene kant doordat steeds meer advertentiebudgetten verschuiven naar online. Aan de andere kant door streamingdiensten als Netflix & Videoland. Anders dan bijvoorbeeld TV, zien wij buitenreclame zeker niet verdwijnen. Een leuk voorbeeld hiervan is onderstaande afbeelding van Time Square zonder reclame. It just looks so wrong…

Ogen dicht
Onze attentiespanne wordt steeds korter. Een beschamende 8 seconden, als we onderzoek van Microsoft moeten geloven. Nog lastiger is het daadwerkelijk pakken van de aandacht. De combinatie tussen offline & online helpt hierbij. Doordat je onderweg al displays ziet, zorgt een online campagne hierna voor een aha!-moment. Waar je online nog weg kan scrollen, is er buiten geen ontkomen aan. Bewust of onbewust, je ziet het altijd. Don’t think so? Kijk dit filmpje!

Je zou met de ogen dicht in de auto of op de fiets moeten stappen. En dat lijkt ons een heel slecht idee.